Artişti

A B C D E F G H I K L M N O P R S T U V    A-Z



József Bartha (n. 1960) este artist vizual, scenograf, și curator. În 1979 a absolvit Liceul de Artă din Târgu Mureș iar în 1987, Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu” (actuala UAD) din Cluj-Napoca.



Sándor Bartha (n. 1962) a absolvit Liceul de Artă din Târgu Mureș în anul 1980. Între 1982 și 1986 a studiat la Institutul de Arte Plastice „N. Grigorescu” din București (astăzi Universitatea Națională de Arte București), secția Pictură.



În anii 1990, Marion Baruch (n. 1929) și-a semnat lucrările cu eticheta Name Diffusion, conducându-și acțiunile artistice sub forma unui colectiv imaginar. Își reînnoiește mereu practica și în prezent își creează intervențiile cu resturi de țesături rămase din croitorii. Resturile societății industriale îi sunt trimise în traiste venind din fabricile de textile de pe scena milaneză de haute-couture.



Liliana Basarab (n. 1979) este o artista vizuală activă profesional în București dar care și-a început cariera în Iași, la începutul anilor 2000. Practica ei artistică este angajată social și funcționează adesea ca un comentariu la adresa noțiunii de reprezentare. Mediile artistice abordate de artistă sunt performance-ul, sculptura, desenul, atelierele participative și video-ul.



Ioana Bătrânu (n.1960) abordează teme marginale cu sensibilitate acută, oscilând permanent între subiectivitate și realitate. Există un număr restrâns de teme recurente (Interioare Melancolice, Grădini Împrejmuite și Latrine) care, văzute împreună, formează o imagine coerentă a proiectului său personal: căutarea unui punct în care ruptura de lume și încercarea de împăcare cu aceasta devin simultane în existența ei.




Anca Benera (n. 1977) și Arnold Estefan (n. 1978) lucrează cu o gamă largă de mijloace de exprimare, cuprinzând instalație, video, performance, desen și intervenție urbană. Ei examinează raporturile de putere în contexte sociale, economice şi politice pentru a medita asupra societății ca o ţesătură de legi şi convenţii ce trebuie mereu reimaginate.



Horia Bernea (1938-2000) a fost unul dintre cei mai influenți artiști români începând cu anii ’60. După studii incomplete de matematică și arhitectură, Horia Bernea absolvă Institutul Pedagogic din Bucureşti, cu specializare în desen.



George Crîngașu (n. 1988) trăieşte la Cluj. Practica sa se concentrează pe de/recontextualizarea informaţiei, cu lucrări mergând de la instalaţie şi video la print şi pictură.

Dan Beudean (n. 1980), absolvent al Universităţii de Artă și Design Cluj, secţia grafică, este cunoscut și apreciat în primul rând datorită lucrărilor sale în desen – imagini adesea fantastice pornind de la o percepție exacerbată a realității. Atât desenele cât și instalațiile sale includ straturi suprapuse de mitologie, istorie, mistică, pop culture ce compun o anatomie stranie a societății de ieri și azi, dar și a universului său intim.



Michel Blazy (n. 1966) preferă materialele și obiectele rezultate din circuitul industrial, dar şi organismele vii. Lucrările sale metamorfice, temerare și impredictibile, reunind artificialitatea și natura, dovedesc că nicio materie nu poate fi inertă. Accentuând trecerea timpului, artistul critică tendința contemporană spre consumul excesiv printr-un limbaj poetic și, uneori, plin de umor.



Alex Bodea lucrează la intersecţia dintre artă vizuală, poezie şi jurnalism. Alimentată de dorinţa de a fi martor şi de a înregistra, ea foloseşte desenul şi textul reduse la esenţial.



Irina Botea Bucan trăiește la București, Birmingham și Londra. După ce a absolvit cursurile Universităţii de Arte din București, Irina Botea Bucan și-a definitivat studiile de master la The School of the Art Institute în Chicago. În 2015, expoziția ei personală “It is now a matter of learning hope”, care a avut loc la galeria Three Walls din Chicago, a fost nominalizată de Asociația Internațională a Criticilor de Artă din America pentru cel mai bun format de expoziție (alături de alte opt expoziții).



Ștefan Botez (n. 1983) a studiat arhitectura la București și artele vizuale la Universitatea de Artă și Design din Geneva, obținând un certificat de studii avansate în implementarea practicilor artistice în spațiul public (2011) și o diplomă de Master în arte vizuale (2014).



Răzvan Botiș (n. 1984) observă realitatea și o prelucrează cu finețe și umor în lucrări variate ca mediu de expresie, cele mai recente fiind realizate în ceramică.



Alin Bozbiciu (n. 1989) a absolvit Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca în 2013. În picturile sale abordează scene ale spațiului privat, postúrile portretelor și ale animalelor de casă plasate în prim-plan sugerând o stare de neliniște accentuată de cromatica și expresia stilistică personală.



Pavel Brăila (n. 1971) locuiește la Chișinău. În 2001 a fost artist rezident la KulturKontakt, Austria. Brăila a primit Premiul regiunii Nordrhein-Wesftalen (Germania) pentru filmul său „Definitively Unifinished [Definitiv Neterminat]” în cadrul Festivalului de Film de Scurtmetraj de la Oberhausen. În anul 2002, filmul său “Shoes for Europe [Pantofi pentru Europa]” a fost proiectat în cadrul evenimentului documenta 11. În 2007, din postura de artist rezident în programul „DAAD Artists in Berlin”, Brăila a prezentat instalația „Barons’ Hill [Dealul Baronilor]” la New National Gallery în Berlin (Germania).



Michele Bressan (n. 1980) este cunoscut publicului datorită proiectelor sale fotografice, pentru care a câștigat premiul Essl și a fost nominalizat la premiul Henkel pentru artă în 2009.
Bogdan Gîrbovan (n. 1981) s-a făcut remarcat prin seriile sale de fotografii dezvoltate în timp, urmărind un subiect de studiu relevant pentru istoria recentă și ierarhiile sociale din România.



Cornel Brudașcu (n. 1937) a studiat la Universitatea de artă „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca. Pictor emblematic al neoavangardei anilor ʻ70, Cornel Brudașcu este unul dintre puținii artiști români asociați cu expresia artistică de factură Pop Art, orientându-se ulterior către hiperrealism.



Dora Budor (n. 1984) a studiat arte vizuale la Columbia University School of Arts, New York, şi şi-a obţinut diploma de master în artă la secţia Design (Şcoala de Design – Departamentul de Comunicare Vizuală) al Universităţii de Arhitectură din Zagreb (2003-2008), unde a urmat, de asemenea, arhitectura (2003-2005).



Sub pseudonimul Igor și Ivan Buharov, Kornél Szilágyi (n. 1971) și Nándor Hevesi (n. 1974) lucrează împreună de peste 22 de ani. Au produs și regizat mai multe filme (experimentale, eseistice, de scurt metraj, documentare, de animație) și s-au implicat în realizarea mai multor proiecte muzicale și coloane sonore.




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact