Artişti
David Maljković (n. 1973) a studiat la Academia de Artă din Zagreb. Prin instalațiile, sculpturile, desenele, filmele video și fotomontajele sale, el explorează incertitudinea memoriei colective în raport cu moștenirea culturală, socială și politică a fostei Iugoslavii.
Victor Man (n. 1974) trăiește la Berlin. Pictura lui se ivește dintr-o profunzime a culturii unde ochiul nu mai este suficient pentru a cuprinde câmpul poetic și adâncimea psihanalitică prin care avansează și se sedimentează întreaga moștenire spirituală la care ne raportăm. Pictura este în cazul lui „un instrument spiritual perfecționat” (Bogdan Ghiu) care se întoarce mereu la momentul originar al vizualității ca mod de cunoaștere.
Sub pseudonimul de Mangelos, Dimitrije Bašičević (1921-1987) fusese unul dintre cei mai importanți artiști din fosta Iugoslavie, munca sa influențând puternic generațiile de după el. În paralel cu cariera sa ca istoric de artă, critic și curator la Galeria de Artă Contemporană din Zagreb, el a creat o operă unică amplu recunoscută pe plan internațional, mai ales în ultimii treizeci de ani.
Matthias Megyeri (n. 1973) e interesat de felul în ca mintea umană produce soluții practice la boli psihologice contemporane vizibile, cum ar fi paranoia și problemele de securitate, precum și de cum se poate crea un model concurent prin păstrarea totuși vie a conflictului dintre putere și control în procesul proiectării.
Julian Mereuță (1943-2015) a fost un critic de artă și artist vizual interesat de artă conceptuală, performance, instalație, pictură, video. În anii ʻ60 a studiat istoria și teoria artei la Institutul de Arte Plastice din București, iar mai târziu a lucrat la revista Arta.
Olivia Mihălțianu (n. 1981) a studiat artele vizuale la Universitatea de Arte din București; trăiește și lucrează la București. Demersul său poate fi pus în relație cu cross-media, fiind orientat spre procesul artistic situat la limita dintre video, film, fotografie, obiect, instalație și performance.
Szilárd Miklós (n. 1981) a absolvit Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca în 2004 și este doctorand la Universitatea de Artă din Budapesta. A contribuit la diverse forme de instituționalizare și arhivare ale artei contemporane, printre altele la Casa Tranzit din Cluj. Co-fondator al Școlii Populare de Artă Contemporană – ȘPAC (www.protokoll.ro) și inițiator al conset (www.conset.ro) – program de atelier deschis și platformă de publicare.
Boris Mitić (n. 1977) este un regizor de film, scenarist și producător sârb cunoscut pentru abordări satirice și „documentare creative”, Filmele sale, In Praise of Nothing (2017), Goodbye, How Are You? (2009), Unmik Titanik (2004), și Pretty Dyana (2003), au fost proiectate în întreaga lume și au fost prezentate la peste 150 de festivaluri.
Nita Mocanu (n. 1977) este artist vizual ale cărei lucrări sunt o combinație între artă video, performance video, text, fotografie. Lucrările ei se construiesc în jurul modului prin care oamenii acționează în situații variate (de la mici gesturi la acțiuni de amploare până la a nu face nimic), influențați de limbaj, de percepția sinelui și de felul cum își reprezintă lumea în general dar și de alți factori ce depășesc controlul/înțelegerea umană.
Sebastian Moldovan transfigurează în lucrările sale obiecte banale, de uz domestic, în instrumente ale unei meditații asupra variatelor sisteme de gândire și asupra propriei existențe. Prin turnul pe care îl propune aici, artistul utilizează principiul rizomului, așa cum este definit de Deleuze și Guattari.
Molnár Zoltán (1937-1999) a absolvit Institutul de Arte Plastice „Ioan Andreescu” din Cluj-Napoca. A fost profesor în cadrul facultății de Arte din Timișoara (1963-1972) iar ulterior a urmat o activitate de grafician în cadrul Teatrului Maghiar de Stat Timișoara, perioadă în care a avut colaborări cu Opera Națională din Timișoara, ca scenograf.