Vladimir Nikolić [RS]


Expoziţii Art Encounters 2017:

Cui i-e frică de politică?


Practica artistică a lui Vladimir Nikolić (n. 1974) este concentrată pe video, dar abordează un spectru larg de subiecte. În opera sa timpurie, Nikolić explorează mecanismele supunerii ritualice față de autoritatea religioasă și tradiție, precum și față de autoritatea istoriei artei. În întreaga sa muncă, Vladimir Nikolić se axează pe o critică instituțională și interoghează destinația generală a artistului în lumea artei. Prin asta, Nikolić e la fel de critic cu sine însuși ca și cu orice altă temă.

 

Expoziții (selecție): Ser e Estar. Videos from the Berardo Collection, Museu Colecção Berardo, Lisabona (2017); Symptoms of Society, The Guangdong Museum of Art, Guangzhou (2017); Autoportraits, Portuguese Centre for Photography, Porto (2015, solo); There is No Landscape, 1933 Contemporary, Shanghai (2015, solo); MemoryLab – Transition, Casino Luxembourg – Forum d’art contemporain (2015); The End of the World, Guangdong Times Museum (2014, solo); Revolution, DKSG Gallery, Belgrad (2014, solo); Von oben gesehen. Die Vogelperspektive, Germanischen Nationalmuseum, Nürnberg (2014); a 4-a Bienală de la Atena (2013); How to Tell a Story, Depo art gallery, Istanbul (2013); The Power to host, ISCP, New York (2011); Mediations Biennale, Poznan (2010); Voice-over, NT Gallery, Bologna (2009, solo); Voice-over, Salon al Muzeului de Artă Contemporană din Belgrad (2009, solo); New Video, New Europe, The Kitchen, New York (2006).


Vladimir Nikolić face parte din generația de artiști sârbi de după războaiele din fosta Iugoslavie. A devenit cunoscut în anii 2000 prin lucrările video pe tema istoriei politice a Balcanilor, revizitată cu iscusință în practică artistică. The Communist Painting in the Age of Digital Reproduction este o instalație video cu două canale. Primul video este un documentar în engleză, despre prima conferință a țărilor nealiniate, care a avut loc în 1961, la Belgrad. Clădirea Parlamentului, la vremea respectivă, era decorată cu o pictură gigantescă semnată de Petar Lubarda (1907-1974), cel mai mare pictor iugoslav, intitulată Industrializare.În cel de-al doilea video, pictura recuperată este expusă în clădirea Dom sindikata (sediul Uniunii). Suspendată deasupra casei de bilete a unui cinematograf digital, ea apare, de data aceasta, ca parte a unui aranjament capitalist cu pop-corn, Cola și ecrane pe care rulează trailere de filme. Pictura comunistă stă agățată acum ca un trofeu al victoriei ideologice a capitalismului. Sunetul celor două materiale video a fost interschimbat în procesul de post-producție.


Imagini:

1. Vladimir Nikolić, Portret

2. Vladimir Nikolić, Pictura comunistă în epoca reproducerii digitale (2017), cadru video cu două canale, 10’42”, prin amabilitatea: Vladimir Nikolić

 




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact