Andrei Nacu [RO-UK]
Expoziţii Art Encounters 2017:
Andrei Nacu (n. 1984) trăiește și lucrează la Iași și Londra. În practica sa artistică folosește fotografia documentară, albumul de familie și arhiva fotografică pentru a crea proiecte ce analizează intersecția dintre memoria personală și istoria socială. A studiat Fotografia la University of Wales, Newport, U.K. și la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”, Iași.
Expoziții (selecție): Mulțimi, Submulțimi, Familii, Tranzit.ro/Iași & 1+1, Iași (2017); In Plain Sight, Centrul de Fotografie Contemporană, Iași (2016); Timelapse, Club Electroputere, Craiova (2016); Latitudes |Humanscapes, L. Kanellopoulos Art Centre, Eleusis (2016); Events with no cause, Centrul de Fotografie Contemporană, Iași (2016); Renaissance Photography Prize 2015, Getty Images Gallery, Londra (2015); Uncertain States / NINE, Four Corners Gallery, London (2014); Guernsey Photography Festival, Guernsey (2014); FreshFaced+WildEyed, The Photographers’ Gallery, Londra (2013); Edges, MA Graduation Show, Ffotogallery, Cardiff (2013); WESTPHOTO Photography Prize, Ambika P3 Gallery, Londra (2012).
Folosind albume de familie și arhive foto locale, Andrei Nacu explorează relațiile dintre fotografia personală și memoria colectivă despre România socialistă, în procesul de reevaluare a trecutului recent. Titlul proiectului, Mulțimi, Submulțimi, Familii – gândit special pentru bienală – se inspiră din teoria mulțimilor a lui Georg Cantor care, încă de la începutul secolului al XX-lea, a jucat un rol cheie în matematicile moderne. Teoria lui Cantor trebuia să devină baza filosofiei pozitiviste, până când Bertrand Russell a arătat prea bine că mulțimea tuturor mulțimilor nu este o mulțime și a introdus conceptul de familie de mulțimi.
Imagini:
1. Andrei Nacu, Portret
2. Andrei Nacu, Mulțimi, Submulțimi, Familii (2017), imprimare cu jet de cerneală, prin amabilitatea: Andrei Nacu