Lena Henke [DE-US]


Expoziţii Art Encounters 2017:

Muncesc, deci nu exist


Lena Henke (n. 1982) a studiat la Frankfurt Städelschule și la Glasgow School of Art. Este cofondatoare a M/L Art Space, un proiect curatorial realizat în colaborare și care se situează de obicei pe stradă sau în spații semipublice din New York. Practica ei artistică abordează, prin sculptură și instalație, teme cum ar fi arhitectura și periferia, sexualitatea și fetișismul, precum și diverse forme de interacțiune omenească extrase din structura patriarhală a istoriei artei.

 

Expoziții (selecție): Schrei mich nicht an, Krieger!, Kunsthalle Schirn, Frankfurt am Main (2017, solo); Kunstverein Braunschweig, (2016, solo); My History of Flow at S.A.L.T.S. Basel (2016, solo); Heartbreak Highway, Real Fine Arts, New York (2016, solo); Emerging Artist Fellowship Exhibition, Socrates Sculpture Park, New York (2015); Yes, I’m pregnant, Skulpturenmuseum Glaskasten, Marl (2014, solo); GEBURT UND FAMILIE, White Flag Projects, St. Louis (2014, solo); Revlery, Kunsthalle Bern (2014); Skulptur in Reflexion, Kuenstlerhaus Graz (2014); Love of Technology, Institute of Contemporary Art, Miami (2013); Hang Harder, NAK. Neuer Aachener Kunstverein, Aachen (2012, solo); H.H. Bennett, Lena Henke and Cars, 1857, Oslo (2012, solo, together with H.H. Bennett); you have four eyes, V8, Raum für junge Kunst, Karlsruhe (2009, solo). Lucrările sale au fost prezentate la expoziții internaționale majore, cum ar fi Made in Germany III (2017), a 9-a Bienală de la Berlin (2016), Bienala de la Montreal (2016) și New Museum Triennial, New York (2015).din structura patriarhală a istoriei artei.


Lena Henke produce un corpus de sculpturi preluând o multitudine de creații și aranjându-le în scopul unificării cuprinzătoare a spațiului expozițional dedicat instalației. Lucrările ei fac trimiteri către urbanism și land art, precum și către relațiile interumane, sexualitate și feminism, făcând să se infiltreze, în permanență, în sistemul patriarhal al artei un ton isteț și comic.

Pentru instalația Primele doamne, Henke recurge la primele doamne din mai multe țări ca punct de plecare pentru o serie de 7 sculpturi. Făcând trimiteri la standardele culturale și la clișeele acestora, în speță la mese și piedestaluri, lucrările încearcă să transforme standardele introducând o estetică care sprijină interesul pentru noua femeie, noțiunile de putere la feminin, de cultură și stil elitist al partidului.

Asociind aceste elemente cu tematica vastă a muncii, personajele feminine reprezintă transpuneri în piese de mobilier specifice care corespund categoriei feminine de clasă muncitoare.


Imagini:

1. Lena Henke, Portret

2. Lena Henke, you have four eyes (2009), imagine din expoziție, V 8 – Plattform für junge Kunst, Karlsruhe




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact