Alÿs Francis [BE-MX]



În practica sa artistică extrem de diversă, Francis Alÿs (n. 1959) își direcționează în mod constant sensibilitatea poetică și imaginativă distinctă înspre preocupări antropologice și geopolitice vizând observarea vieții cotidiene – și confruntarea cu aceasta, preocupări pe care artistul însuși le-a descris drept „un fel de argument discursiv compus din episoade, metafore și parabole”.
Expoziții personale (selecție): A Story of Negotiation, Art Gallery of Ontario in Toronto / Museo Nacional de Bellas Artes de la Habana / Museo de Arte Latinoamericano de Buenos Aires (MALBA) – Fundación Costantini in Buenos Aires / Museo Tamayo Arte Contemporáneo, Mexico City (2017 / 2016 / 2015 / 2015); REEL-UNREEL, Museo d’Arte Contemporanea Donna Regina Napoli, Naples / Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Varșovia (2014, solo); Francis Alÿs. Part I: Mexico Survey and Part II: Gibraltar Focus, Museum of Contemporary Art, Tokyo / Hiroshima City Museum of Contemporary Art (2013), A Story of Deception, Tate Modern, Londra / Wiels Centre d’Art Contemporain, Bruxelles / The Museum of Modern Art, New York and MoMA PS1, Long 2 Island City, New York (2010); Politics of Rehearsal, Hammer Museum, Los Angeles / Museo de Arte del Banco de la República, Bogotá, Colombia (2007); Black Box: Francis Alÿs, Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington, D.C. (2006).
Lucrările sale au fost prezente în importante expoziții internaționale, cum ar fi ediția a 57-a a Bienalei de la Veneția (2017), a 32-a Bienală de la São Paulo (2016), a 14-a Bienală de la Istanbul (2014), Documenta13 (2012).


Descriindu-și practica drept „un argument discursiv compus din episoade, metafore sau parabole”, Francis Alÿs își concentrează sensibilitatea poetică și imaginativă pe elemente antropologice și imaginative generate de observarea cotidianului.

În colecția de materiale video intitulate Jocuri de copii, Alÿs surprinde copii jucându-se, fără ca aceștia să știe că sunt filmați. Aceste scurte documentare sunt filmate în mai multe țări din lume și pun laolaltă cadre cu jocuri simple. Copiii din filme folosesc doar obiecte comune drept jucării: scaune, monede, nisip, pietre sau oglinzi sparte. Remarcăm capacitatea pe care au dezvoltat-o de a transforma materiale aparent banale în obiecte magice.


Imagini :

1. Francis Alÿs, Portret, credite foto: Gabriela Gomez

2. Francis Alÿs, Children’s Game #12 (2012), Sillas, Oaxaca, Mexicocredite foto : Francis Alÿs




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact