Serge Spitzer



Serge Spitzer (1951-2012) a fost un protagonist al avangardei artistice de la sfârșitul anilor ‘60. Lucrările sale se referă adesea la structure economice, sociale și politice. Conceptele sale de „machete ale realității” sfidează percepțiile obișnuite și limitele sistemelor de comunicare.

 

Expoziții (selecție): Palais de Tokyo (2010/2011, solo); MMK 1991-2011 / 20 years of Presence, Muzeul pentru Artă Modernă (MMK) Frankfurt am Main (2011); Image to be projected until it vanishes MUSEION Museum fur Moderne und Zeitgenossische Kunst, Bolzano (2011); THE BEAUTY OF DISTANCE: Songs of Survival in a Precarious Age, Ediția nr.17 a Bienalei de la Sydney (2010); Radical Conceptualism, Muzeul pentru Artă Modernă (MMK), Frankfurt Am Main (2010); Mayor Synagogue Haskoy, Istanbul (2009, solo); Galerie Tschudi, Zuoz (2009, solo); Muzeul de Artă Contemporană Aldrich, Ridgefield (2008, solo); Magazzino d’Arte Moderna, Roma (2008, solo); Nyehaus / Foundation 2021, New York (2006, solo); Muzeul de Artă Modernă, Frankfurt (2006, solo); Kunstmuseum, Berne (2006, solo); No Leftovers, Kunsthalle Bern (2008); Chinese Aesthetics of Heterogeneity, Bienala MOCA Shanghai, Muzeul de Artă Contemporană, Shanghai (2006); Lost and Found, Apexart, New York (2001); d’Apertutto, Bienala de la Veneția, a 48-s Expoziție de Artă Internațională, Veneția (1999); L’Autre, Bienala de la Lyon, Muzeul de Artă Contemporană, Lyon (1998); Speed, Bienala de la Kwangju, Coreea de Sud (1998).


Inclinația sa unică spre camuflare și maniera de a plasa obiectele în spațiu indică sensibilitatea artistului pentru arhitectură și alte structuri finite. Lucrările sale sunt marcate de prezența obiectelor sau a diferitelor structuri ca evenimente sau ca texte care formează aranjamente fără a încerca să modifice structurile originale. Energia produsă încercând să obții un obiect doar prin percepție devine parte integrantă din procesul de contemplare: absența este la fel de mult parte a expresiei, precum este și prezența.


Imagini:

1. Serge Spitzer, Seeing Red, Seeing Yellow, Seeing Blue (1976), set de 3 printuri cromogenice, 62 x 246 cm, copyright: The Estate of Serge Spitzer




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact