Slobodan Stošić [RS]
Practica lui Slobodan Stošić (n. 1989) reacționează la context conectând diverse feluri de muncă, semnificație și metode, preocuparea sa centrală este cum ar putea fi utilizate personaje fictive sau narative, printr-o metodologie a verosimilului, în explorarea teritoriului moral și politic în care arta ar trebui să dea naștere unor probleme și propuneri ce duc la interpretări schimbătoare și la feluri multiple de abordare a hegemoniilor politice. Istorisirile create sunt reflectarea unei ficțiuni sociale. Astfel, ele chestionează responsabilitatea imaginii și exprimă nevoia de a reacționa la starea actuală a lucrurilor.
Expoziții (selecție): Double feature #6, Sokol Peçi & Slobodan Stošić, Tirana Art Lab (2017); Focus: Ex-Yugoslavia and Albania, Viennacontemporary (2016); 15 years of Mangelos award, Muzeul de Artă Contemporană, Belgrad (2016); Divigation, Y Gallery, New York (2016); The One Who Became the Color on a Flag, Galeria Anya and Andrew Shiwa, New York (2015); Blasted, Beton7, Atena (2015); Several Circles, EFA Project Space, New York (2014); Imaginary Friends, Interstate Project, New York (2013); Close-Up&Blow-Up, MSUV, Novi Sad (2013); The most beautiful building, Mikser festival, Belgrad (2012).
Practica artistică a lui Slobodan Stošić explorează teritoriul moral unde arta și politica se întâlnesc. Artistul consideră că plăsmuirea unei narațiuni reflectă ficțiunile sociale actuale, utilizând în lucrările sale noțiuni ca verosimil sau persona. Artistul contribuie în cadrul bienalei cu o serie de lucrări care se regăsesc în fiecare dintre cele opt subcapitole tematice. Propunerea lui Slobodan Stošić constă în cutii de batiste de hârtie puse la dispoziția publicului. Pe fiecare șervețel este câte un desen unic, iar vizitatorul poate alege cum să-l folosească – îl poate înrăma sau își poate șterge fruntea cu el. Munca poate fi măsurată prin transpirație, atunci când nu e doar inspirație, iar plasarea șervețelelor aici contribuie la „traducerea” vulgară de care munca creativă are parte uneori.
Imagini:
1. Slobodan Stošić, Portret
2. Slobodan Stošić, Wiping the forehead of… (2017), 8 cutii (11 x 11 x 12 cm) conținând câte 60 de desene în tuș, credite foto: Slobodan Stošić