Diet Sayler [RO-DE]


Expoziţii Art Encounters 2017:

Reconstituirea – 5 artiști timișoreni


Diet Sayler (n. 1939) a crescut și și-a făcut studiile la Timișoara, emigrând apoi în Germania în 1973. Este un important exponent al artei abstracte, lucrând cu prezicie matematică și fiind interesat de proporțiile formelor inspirate de arhitectura urbană.

 

Expoziții recente (selecție): Die Kunst Mit Dem Zeichen, Museum für Konkrete Kunst, Ingolstadt (2017); Die Kunst des Zufalls, Kunstmuseum Stuttgart (2017); sich ein bild machen von diet sayler, KunstKontor Nürnberg (2016, solo); Diet Sayler – parlando, Muzeum Chelmskie w. Chelmie, Chełm (2015, solo); Roman Cotosman – Diet Sayler, An artist friendship, Galeria 418 Gallery, București (2015); Diet Sayler – Fugy, Galerie umění Karlovy Vary, Karlsbad (2014, solo); Diet Sayler. Die Realität der Poesie, Neues Museum, Staatliches Museum für Kunst und Design in Nürnberg (2013, solo); Photo-Collections. Real-illusory Gestures, Image Labirynt, Lublin (2013); Norigramme, Muzeul de Artă Timișoara (2011, solo); Diet Sayler – Ligurische Fuge / Fuga ligure, CAMeC – Centro de Arte Moderna e Contemporanea della Spezia (2010, solo); Fuge, MUWA – Museum der Wahrnehmung, Graz (2010, solo); Diet Sayler. Sich ein Bild machen. Retrospektive, Stadtische Galerie Erlangen (2008, solo).


În cazul lui Diet Sayler, apropiat al artiștilor Grupurilor 111 și Sigma, influențele constructiviste vor conduce, încă de foarte devreme, la rezolvări caracteristice artei abstracte și artei concrete. Rezolvările abstracte sunt austere iar geometrismul foarte riguros pe care îl folosește apelează la o paletă restrânsă de culori. Explorările sale sunt legate și de zona instalației, dovadă fiind ambientul pe care artistul l-a creat la jumătatea anilor ʻ60 la Pitești – oglinzi și efecte de lumină pe muzică de John Cage. La scurtă vreme după expoziția de la Kalinderu, interesul arătat de lumea artei occidentale față de activitatea lui Sayler va crește, iar în 1973 acesta va emigra în Germania unde își va putea continua fără dificultăți explorările artistice, fără a se afla sub presiunea ideologiei comuniste. Chiar dacă se va distanța de unele accente utopice, influențele constructiviste, mai ales sub semnul lui Malevich, și cele ale artei concrete se vor face în continuare simțite în creația acestuia.





   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact