Victor Man [RO-DE]


Expoziţii Art Encounters 2017:

Casă, dulce casă

De veghe în oglindă


Victor Man (n. 1974) trăiește la Berlin. Pictura lui se ivește dintr-o profunzime a culturii unde ochiul nu mai este suficient pentru a cuprinde câmpul poetic și adâncimea psihanalitică prin care avansează și se sedimentează întreaga moștenire spirituală la care ne raportăm. Pictura este în cazul lui „un instrument
spiritual perfecționat” (Bogdan Ghiu) care se întoarce mereu la momentul originar al vizualității ca mod de cunoaștere.

 

Expoziții (selecție): Victor Man, Fürstenberg Zeitgenössisch, Donaueschingen (2017, solo); Con amore più che con amore, GAMeC, Bergamo (2017); Dissolve into a red dwarf, Island, Bruxelles (2017); Victor Man, Galeria Plan B, Berlin (2016, solo); Victor Man, MD72 / Galerie Neu, Berlin (2016, solo); Open Ended: Painting and Sculpture Since 1900, Museum of Modern Art, San Francisco (2016); These Strangers… Painting and People, S.M.A.K., Ghent (2016); Monstres and Madones, Triple V, Paris (2016); All the World’s Futures – The 56th International Art Exhibition – Venice Biennale (2015); Zephir, Haus der Kunst, München (2014-2015, solo); Zachęta National Gallery of Art, Varșovia (2014, solo); Deutsche Bank KunstHalle, Berlin (2014, solo); In un altro aprile, Villa Medici, Rome (2013, solo); MUDAM (Musée d’Art Moderne Grand-Duc Jean), Luxembourg (2012, solo); Six Lines of Flight: Shifting Geographies in Contemporary Art, San Francisco Museum of Modern Art, San Francisco (2012); La Triennale: Intense Proximity, Palais de Tokyo, Paris (2012); Un’Espressione Geografica, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Torino (2011-2012); If Mind Were All There Was, Hayward Gallery, Londra (2009, solo); Museum Boijmans van Beuningen, Rotterdam (2009, solo); On Relative Loneliness, Galleria d’Arte Moderna e Contemporanea di Bergamo, Bergamo (2008, solo) and Attebasile, Ikon Gallery, Birmingham (2008, solo); Whose (His)story, Kunstverein Hamburg, Hamburg (2008); Expenditure: Busan Bienniale, Busan Museum of Modern Art, Busan (2008) și Low Budget Monuments, Pavilionul României la cea de a 52-a ediție a Bienalei de la Veneția (2007).


Inspirându-se din propria biografie, istoria artei și narațiuni melancolice, Victor Man este autorul unor picturi și instalații puternic vizionare. Problema XXX poate fi comparată cu o frază ce nu a fost dusă până la capăt, cu un lapsus lingvistic sau cu un blocaj mental. Acest triptic pare o încercare de a transmite un mesaj metafizic, enigmatic ca o problemă cu interpretări potențiale infinite. Trimiteri din mitologia antică către memoria personală sau colectivă se suprapun pentru crearea unor linii de interpretare diferite, niciuna adevărată sau falsă, ci doar încercări eșuate de a surprinde la nivel intelectual substanța „picturii pure”. Scriind despre pictură și alchimie, James Elkins, teoretician al artei, notează: „Pictura este apă și piatră, dar este și gândire lichidă. Acesta este un fapt esențial ce scapă istoriei artei, iar ideile alchimice pot demonstra cum s-ar putea întâmpla.”


Imagini:

1. Victor Man, Problema XXX (2012), ulei și pânză pe lemn, creion pe hârtie, 40 x 35 cm; 27 x 18 cm; 46 x 37 cm




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact