Michel Blazy [MCO-FR]


Expoziţii Art Encounters 2017:

Intuiții urbane

A doua natură


Michel Blazy (n. 1966) folosește materiale și obiecte preluate din circuitul industrial, dar și organisme vii. Lucrările sale metamorfice, curajoase și impredictibile, reunind artificialitatea și natura, dovedesc că nicio materie nu poate fi inertă. Accentuând trecerea timpului, artistul critică tendința contemporană spre consumul excesiv printr-un limbaj poetic și, uneori, plin de umor.

 

Expoziții (selecție): Le Rêve des formes, Palais de Tokyo, Paris (2017); Michel Blazy – Solo Show, Art : Concept gallery (2017, solo); Living Room II, Maison Hermès, Tokyo (2016, solo); Pull Over Time, Art : Concept, Paris (2015, solo); In Vitro (studies on entropy), apexart, Copenhaga (2015); Le Manifeste de l’arbre, Zabriskie Point, Geneva (2015); Bouquet Final 3, National Gallery of Victoria, White Night, Melbourne (2013, solo); Metaphoria II, ReMap4, Atena (2013); Le Grand Restaurant, Frac Île-de-France, Paris (2012, solo); Michel Blazy, Kunsthaus Baselland, Basel (2010, solo); Post Patman, Palais de Tokyo, Paris (2007, solo); Le voyage fantastique, Württembergischer Kunstverein, Stuttgart (2003, solo); Our Mutual Friend, Bloomberg Space, Londra (2003); Pluie d’air, Galerie Gabrielle Vitte, Ajaccio (1996, solo). Michel Blazy se află printre artiștii invitați la cea de-a 57-a ediție a Bienalei de la Veneția.


Michel Blazy lucrează cu materiale neconvenționale din viața de zi cu zi: pahare de plastic, prosoape de hârtie, coloranți alimentari, produse de curățenie, etc.

Oferă substituenți pentru a reconcilia artificialul și naturalul, lumea tehnologiei și universul ființelor vii, concentrându-se pe procesele impredictibile în opoziție cu obsesia noastră culturală pentru control. Lucrările sale devin astfel o metaforă a fragilității, a timpului care trece și a scurtimii vieții.

În Fontaine de mousse, spiralele sinuoase de spumă albă se ivesc din tomberoane de plastic într-o transformare continuă, subliniind copleșitoarea și imprevizibila natură a materiei în permanentă schimbare.  

Coloanele rezultate devine monumente efemere tinzând spre infinit și care ne-ar putea reaminti de caracterul transcendent al Coloanei fără sfârșit a lui Constantin Brâncuși.


Imagini:

1. Michel Blazy, credite foto: Nacása Partners Inc.

2. Michel Blazy, Fontaine de mousse (2007), imagine a instalației, Palais de Tokyo, Paris, tomberoane, spumant de baie, compresor, tuburi de plastic, dimensiuni variabile, prin amabilitatea: Michel Blazy și Art : Concept, Paris, credite foto: Marc Domage

 




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact