Camille Henrot [FR-US]


Expoziţii Art Encounters 2017:

A doua natură

Acest obscur obiect al dorinței


În practica ei artistică diversă, Camille Henrot (b. 1978) combină filmul, desenul și sculptura. Inspirându-se din literatură, mitologie, cinema, antropologie, biologie evoluționară, religie și banalitatea vieții cotidiene, opera lui Henrot rediscută în mod grav tipologiile obiectelor și sistemele încetățenite ale cunoașterii.

 

Expoziții (selecție): Days are Dogs, Palais de Tokyo, Paris (2017, solo); If Wishes Were Horses, Kunsthalle Wien, Viena (2017, solo); MCA Screens: Grosse Fatigue, MCA Chicago (2016, solo); China Overpop, Muzeul YUZ, Shanghai (2016); The Future in Drag, Berlin Biennale, Berlin (2016); Scenes for a New Heritage: Contemporary Art from the collection, MoMA, New York (2015); Kino der Kunst, Museum Brandhorst, München (2015, solo); Une brève histoire de l’avenir, Muzeul Luvru, Paris (2015); The Kundalini Awakening, galeria Gagosian, Atena (2015); Leiris & Co, Centrul Georges Pompidou Metz (2015); The Pale Fox, Westfälicher Kunstverein, Münster / Johann König Gallery, Berlin / Chisenhale Gallery, Londra (2015 / 2015 / 2014, solo); Grosse Fatigue, Lismore Castle Arts, Waterford / City Observatory & City Dome, Edinburgh / Tate Modern, Londra / la Sorbona, Paris / Nottingham Contemporary / Gucci Museo, Florența (2014, solo); City of Ys, NOMA – Muzeul de Artă New Orleans (2013, solo); Is it possible to be a revolutionary and like flowers?, kamel mennour, Paris (2013, solo); Club Trouw, Muzeul Stedelijk, Amsterdam (2013); Perspectives, spațiul cultural Louis Vuitton, Paris (2010, solo). Lucrările ei au fost expuse la numeroase bienale internaționale notabile precum cele de la Montreal, Berlin, Sydney, Lyon, Veneția și Montevideo.


Practica artistei Camille Henrot combină elemente de film, desen și sculptură. Inspirându-se din zone diverse precum literatură, mitologie, cinematografie, antropologie, biologie, religie și viața de zi cu zi, Henrot reconsideră tipologiile obiectelor și sistemele de cunoaștere consacrate.

Pentru materialul video Grosse Fatigue [Marea Oboseală] s-au folosit colecții din  arhivele Smithsonian de artă americană, de la Muzeul Național al Aerului și al Spațiului și de la Muzeul Național de Istorie Naturală din Washington DC. Pentru a spune povestea creației universului, filmul expune miriade de imagini care apar pe ecranul computerului. Ilustrând prin comparație și contrast, lucrarea folosește subiectul imensității universului și a internetului pentru a sugera imposibilitatea creării unui sistem cu adevărat coerent al cunoașterii unificate.


Imagini:

1. Camille Henrot, Grosse Fatigue (2013), video, 13’, muzică originală: Joakim, voce: Akwetey Orraca-Tetteh, text scris în colaborare cu Jacob Bromberg, producător: kamel mennour, Paris; cu sprijinul: Fonds de dotation Famille Moulin, Paris, producție: Silex Films, proiect desfășurat ca parte a the Smithsonian Artist Research Fellowship Program, Washington, D.C., mulțumiri speciale: the Smithsonian Archives of American Art, the Smithsonian National Museum of Natural History, and the Smithsonian National Air and Space Museum , © ADAGP Camille Henrot, prin amabilitatea lui: Camile Henrot: Silex Films și kamel mennour, Paris




   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact      
                    
   
Fundaţia      
Echipă      
Parteneri      
Voluntari      
Presa      
Ediţia 2015      
Contact